torsdag 18. februar 2010

Sport med mening!

Dette henger kanskje ikke helt i knuta til Zero- bloggens røde tråd. Om tråden bare er tynn, ser jeg flytende bokstavkjeks som leser "sellout" opp av melka. Men den er jo så nytelsesverdig denne oppmerksomheten...

Det er jo OL da! Og grattis til alle norbäggar og ikke minst Marit Bjørgen & Berger for det godeste gullet ! Men når får vi se dem nakne?

Så har vi tøffe Hannah Teter!

US and A´s kvinnelige OL håp i halpipe. Hun poserte nylig for Sports Illustrated. Og flink var hun jo. Veldig pen, flott og sprek, der hun lå iført bikini i skiheisen. Med bootsa på da for all del! En hånd i realismen må man jo ha. - Jeg var klar for å stille opp på dette fordi jeg mener at kvinner ikke bør skamme seg over kroppene deres, sier Teter til Reuters . Word.

Denne danske curling dama, Madeleine Dupont, stilte like gjerne opp “kun iført en rosa truse”. Dette for å få flere til å se på curling. Om hun vil stille opp i et herreblad er uaktuelt sier hun. Ble det liksom for tacky for´a?

Jeg er ingen feminist. Likestillingen har andre kjempet for før oss. Jeg er såppas heldig at jeg ikke er født i en tid, eller inn i en religion der unga allerede skulle vært laga, maten på bordet kl 16, - hold kjeft, gre håret, og stikk å strikk når gutta spiller poker...

Men feminismen og hvinet om likestilling finnes i beste velgående. Kvotering, lønnsforkjeller og diskriminering er realiteter.
Kan kjærringene ha en negl med i spillet eller er de totalt uskyldige ofre i denne sfære? Snille er vi ihvertfall når vi uselvisk kaster klærne for å hjelpe andre. Eller kanskje det rett og slett bare ikke var til å motstå? ;)

-Heidi-

3 kommentarer:

  1. Egentlig litt usikker på om jeg vil se Bjørgen og Berger nakne. Kanskje like greit at de lar amerikanerne ta seg av den biten.

    SvarSlett
  2. hehe buksene til herrelandslaget har vel skaffet curling mer oppmerksomhet enn ei rosa truse noen gang vil gjøre ;)

    SvarSlett
  3. kanskje det hadde vært props med en papirpose over den ene.. nei fy den var stygg. løper fra meg! i motsetning til "the commanders of fastfood" john legger sin estetiske lit til her ;)

    SvarSlett